Brevkasse

Løb uden skader i Jylland:

Der er dobbelt-whopper i Århus i november. Første dag er udsolgt, men enkelte pladser tilbage på dag to Udsolgt

Kettlebell - hvor tung?

Susanne Leth

Nu har jeg jo - efter super solotime - fået blod på tanden til noget mere styrketræning (så bliver min kiropraktor osse glad) og vil gå i gang med dit program for Styrketræning for løbere.

Men når man er en lille splips på 56 kg og sådan ellers almindelig slapsvans, hvor mange kg starter man så med?

vh. Susanne

Svar:

Claus Rasmussen

Hej Susanne,

Så er det da med at få omsat blodet på tanden til noget styrketræning for løbere :)

Det er jo ret umuligt at sige præcis hvor meget vægt du skal starte med, for folk er forskellige og kan overraske i begge retninger. Det bedste vil være, hvis du kan snige dig ind i et fitness-center og prøve dig frem med et par kugler.

Målestokken er, som skrevet i programmet, at du skal kunne lave 12-15 pæne gentagelser uden at få brug for bideskinne.

Har du ikke mulighed for at prøve dig frem, så kunne en 8kg-kugle være et forsigtigt bud.

God træning.

Susanne Leth

Mange tak
- jeg har nu byttet mig til en 8 kg kettlebell (for en flaske vin), og det er faktisk ganske passende. Hårdt, men ikke urimeligt.
Så nu er det mangel på disciplin, der står mellem mig og en super løbeform :)

vh. Sus

Fik du noget ud af svaret? Du kan få direkte besked om nye indlæg og svar her i kassen:

Få nye svar direkte i indbakken

Hvis det var dig, der spurgte: